E-Spor, yerel alan ağında (LAN partisi) veya internet üzerinden konsollarda veya bilgisayarlarda gerçekleşen video oyunu yarışmalarını ifade eder. Profesyonel oyuncular (pro-oyuncular olarak adlandırılır) bireysel olarak veya bir takımın parçası olarak oynarlar.
Video Oyunları ve E-Spor
Prensip olarak, çok oyunculu modu olan tüm video oyunları e-spora aittir, ancak pratikte birkaç tür ve popüler olan oyunlar bulunmaktadır. Bunlar;
- StarCraft 2
- Hearthstone
- Call of Duty
- FIFA
- ShootMania Storm
- Counter-Strike
- Dota 2
- League of Legends
E-Spor: Profesyonel Turnuvalar ve Kazançlar
İlk turnuvalar 1997'de Cyberathlete Professional League'in oluşturulması ve Quake oyununa dayalı ilk yarışma ile başladı. En ünlü profesyonel turnuvalar Cyberathlete Professional League, World Cyber Games ve Electronic Sports World Cup'dır.
2000'li yılların ortalarında, en büyük uluslararası e-spor müsabakaları için para ödülü milyonları buluyordu. 2015 yılında Dota 2 oyunu için Uluslararası Yarışma'da, kazanan takım için 6,6 milyon doların üzerinde olmak üzere 18,4 milyon doların üzerinde para ödülü ile bir rekor kırıldı.
E-Spor Nedir?
E-spor, internette tek başına veya takımlar halinde ağa bağlı bir video oyunu oynamak anlamına gelir. Savunucuları ve destekçileri tarafından başlı başına modern bir spor olarak görülen e-Spor, 1980'lerin sonunda bir rekreasyon faaliyeti olarak ortaya çıktı. Bu disiplin, ağ bağlantılı çok oyunculu oyunların ortaya çıkmasıyla doğdu. Her yıl, dünyanın en iyi ağ oyuncuları e-spor Dünya Konvansiyonunda (ESWC) buluşuyor. Bu etkinlik, en popüler oyunlarda ustalaşan oyuncuların yarıştığı çeşitli yarışmaların yer aldığı bir dünya şampiyonasıdır.
Etkinlik 2003 yılında Fransız Matthieu Dallon tarafından oluşturuldu ve ilk sürümleri Futuroscope'ta gerçekleşti. League of Legends ve Warcraft gibi gerçek zamanlı strateji ve çevrimiçi savaş oyunları, Fifa gibi takım sporları oyunları e-spor meraklıları arasında en popüler oyunlardan bazılarıdır.
E-Spor Nasıl Çalışır?
Oyunların akışı ve ilgili reklam ve sponsorluklar, e-spora eğlence ve video oyunlarının çok ötesine geçen bir boyut kazandırdı. Yarışmalar, elektronik etkinlikler düzenlemeye yetkili tanınmış dernekler tarafından düzenlenmektedir. Bu organizatörler, yayıncıları, oyuncuları, sponsorları, profesyonel sporcuları ve medyayı da bir araya getiren geniş küresel ağın parçasıdır. E-spor için bir sonraki adım, olimpiyatlarda yer almaktır.
Büyük yarışmalara girecek oyunların seçimi büyük ölçüde ticari başarılarına bağlıdır. E-spor hayranları, özel kanallarda veya Twitch gibi yayın platformlarında maçları canlı izleyebilir.
Nasıl E-Sporcu Olunur?
E-Spor, birkaç yıldır bağlantılı video oyunlarının hayranları için sadece bir eğlence olmadı. Tehlikede olan çok şey olan profesyonelleşmiş bir endüstridir. Küresel ölçekte rekabetçi takımlara sahip olmak için her ülke disiplini teşvik edecek ve e-spor oyuncularını eğitecek yapılar inşa ediyor.
Fransa'da XP Gaming School, Education Gaming School ve Gaming Campus gibi birkaç özel kurum e-spor eğitimi vermektedir. Belirli işletme okulları tarafından sunulan e-Spor yapılarının yönetimi konusunda eğitim kursları da bulunmaktadır. Bu okullardaki yerler yüksek talep olduğu için pahalıdır. Öğrenciler, eğitimleri sırasında teorik bilgi edinir ve milyonlarca sanal seyircinin önünde arenaya çıkmadan önce ilk mesleki deneyimi kazanırlar. Ayrıca turnuvalarda ön sıralarda yer almak ve bu disiplinin perde arkası gerçeğini öğrenmek için etkinliklerin organizasyonuna gönüllü olarak katılırlar. Bu aynı zamanda en iyi oyuncular, organizatörler ve sponsorlarla tanışmak için iyi bir fırsat olabilir.
Yorum Gönder